ברשימת 100 ההוגים החשובים בעולם: ח"כ איימן עודה

ישראל פריי 2 Comment on ברשימת 100 ההוגים החשובים בעולם: ח"כ איימן עודה
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

כתב העת האמריקני "פוריין פוליסי" מפרסם מדי שנה רשימה של "100 ההוגים החשובים בעולם". מי שהצליח השנה במפתיע להיכנס לרשימה המכובדת, הוא לא אחר מיו"ר הרשימה הערבית המשותפת, ח"כ איימן עודה.

המגזין נימק את בחירתו: "שיחות השלום אולי בשלבי גסיסה מתקדמים, אך איימן עודה עדיין חולם על פתרון הסכסוך המסובך ביותר בעולם. עודה איגד תחתיו מנהיגים מגוונים – איסלאמיסטים, פמיניסטיות חילוניות וסוציאליסטיים – עם הטיעון הפשוט שקורא לשוויון זכויות בין אזרחיה הערבים של מדינה ישראל לאלה היהודים".

עודה מופיע ברשימה, בקטגוריה הנושאת את השם: "Challengers", המונה גורמי אופוזיציה ומנהיגים חברתיים מרחבי העולם. עודה צפוי להופיע בטקס שעורך המגזין, במהלך ביקורו הראשון בארה"ב, אותו הוא עורך בימים אלה.

עודה ניצל את ההזדמנות כדי לטעון לאפליה, ולהכפשת ממשלת ישראל. בדברים שנשא טרם עלייתו למטוס, אמר הח"כ: "אני שמח על ההזדמנות שניתנה להציג את הבעיות הייחודיות של הערבים אזרחי המדינה, שכמעט ואינן נוכחות בשיח הבינלאומי. אני נוסע לדבר על אפליה ממוסדת ועל מאה אלף אזרחים שחיים ללא מים וחשמל בכפרים הלא מוכרים בנגב, בעוד שהממשלה הזאת ממשיכה לשפוך מיליארדים על ההתנחלויות.

"מעבר לכך אני נוסע על מנת להבהיר לקהילה הבינלאומית, ששום חצי התנצלות לא תכסה על כך ששלטונו של נתניהו מבוסס על הסתה גזענית כנגד האזרחים הערבים וביזוי של מה שנשאר מהמרחב הדמוקרטי".



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    ברור מנה הקשר בינו לבין הדבר שנקרא הגות?

  2. 1

    אם אלה חברי הכנסת שלנו, מי צריך אויבים !!!